4 αγχωτικές συμπεριφορές και τι μπορούμε να κάνουμε

Από μικρές μεγαλώνουμε με τον φόβο της αποτυχίας και πολλές υποχρεώσεις. Όλα αυτά συνήθως μας οδηγούν σε αγχωτικές συμπεριφορές. Το άγχος μας επηρεάζει όλες σε διαφορετικό βαθμό και για αυτό ακριβώς το λόγο η καθεμιά μας αντιδρά με διαφορετικό τρόπο σε αυτό. Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συνηθισμένες συμπεριφορές στις οποίες μπορεί να μας οδηγήσει το άγχος:

1)Έχεις πρόσκληση και δεν πας.
Μπορεί να σε έχουν καλέσει για φαγητό ή ποτό, όμως το άγχος σε έχει κυριεύσει και κουράσει που δεν έχεις ενέργεια να βγεις από το σπίτι. Κάποιες φορές κάτσε όντως σπίτι όμως άλλες φορές πίεσε τον εαυτό σου να βγει και θα δεις πως θα περάσεις καλά στο τέλος!

2)Σηκώνεσαι πριν το ξυπνητήρι σου.
Πολλές φορές αγχώνεσαι πως δεν θα χτυπήσει το ξυπνητήρι το πρωί ή πως δεν θα το ακούσεις. Κατασκευάζεις λοιπόν τρομακτικά σενάρια με το τι θα γίνει αν δεν σηκωθείς στην ώρα σου. Αυτό το άγχος σε κάνει να μην κοιμάσαι καλά το βράδυ και να ξυπνάς νωρίτερα… ακόμα και από το ξυπνητήρι. Πρέπει πριν κοιμηθείς να χαλαρώνεις και αν πιστεύεις πως δεν θα ακούσεις ή πως δεν θα χτυπήσει το ξυπνητήρι ας βάλεις και δεύτερο… τουλάχιστον κοιμήσου καλά.

3)Σκέφτεσαι απαισιόδοξα.
Ο φόβος της αποτυχίας και το άγχος που κρύβεται πίσω από αυτή, είναι μεγάλο. Σκέφτεσαι και καταδικάζεις καταστάσεις και γεγονότα πριν καλά καλά τα βιώσεις. Αυτό μπορεί να γίνει σε μια καινούργια δουλειά, μια έξοδο που μπορεί να κάνεις, ακόμα και σε κάποια καινούργια φίλια. Πρέπει να αφήνεις τα πράγματα να εξελιχθούν από μόνα τους και να μην βγάζεις συμπεράσματα πριν δούμε την κατάσταση… μπορεί να εκπλαγείς θετικά!

4)Νομίζεις πως ευθύνεσαι αν δεν σου απαντήσει κάποιος αμέσως.
Σου έχει συμβεί να μην σου απαντάει κάποιος σε κλήσεις, μηνύματα στο κινητό ή στα social media? Πιστεύεις πως έκανες κάτι που δεν έπρεπε και τους θύμωσες; Νομίζεις πως τους πρήζεις ή πως στην τελευταία σας επικοινωνία τους πρόσβαλες με κάποιο τρόπο; Μην κατηγορείς τον εαυτό σου. Την επόμενη φορά που θα σκεφτείς έτσι, να λάβεις υπόψιν σου τις υποχρεώσεις που μπορεί να έχουν. Επίσης σκέψου και μια φορά που εσύ δεν απάντησες αμέσως και δικαιολόγησε τους. Αν δεν απαντάνε συστηματικά, τότε σίγουρα δεν ευθύνεσαι για το πρόβλημα!

Δείτε και Πονοκέφαλοι και Ημικρανίες