Δίαιτα χωρίς γλουτένη

Δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι μια δίαιτα από την οποία λείπει η πρωτεΐνη γλουτένη. Έχει φανατικούς υποστηρικτές στο Hollywood καθώς η δίαιτα αυτή αποφεύγει τα φουσκώματα και τα περιττά κιλά που προκαλεί η γλουτένη. Συνήθως η γλουτένη βρίσκεται σε δημητριακά, αλλαντικά, αλεύρι (και ότι περιέχει αλεύρι – κουλουράκια, κέικ, σάντουιτς κλπ.), σιμιγδάλι, πλιγούρι, ζυμαρικά, κριθάρι, ψωμί από σιτάρι ή σίκαλη, λαχανικά, φασόλια και φρούτα κονσέρβας. Επίσης σε μπύρα, τζιν, ουίσκυ, βότκα, όλα τα σνακ και το λευκό ξύδι. Τέλος, σούπες και γλυκά εμπορίου μπορεί να περιέχουν γλουτένη. Κάποιες φορές υπάρχει ακόμα και σε βιταμίνες και φάρμακα αλλά και σε προϊόντα που δεν θα το φανταζόσασταν. Αν επιθυμήσετε να προχωρήσετε με αυτή τη δίαιτα, προτείνουμε να συμβουλευτείτε τον διατροφολόγο σας.

Να θυμάστε πως η γλουτένη από μόνη της δεν παχαίνει και όπως κάθε δίαιτα θέλει προσοχή. Η απώλεια βάρους προκαλείται από την εγκατάλειψη τροφίμων που περιέχουν γλουτένη, τα οποία όμως είναι συχνά φορτωμένα με πυκνές ποσότητες υδατανθράκων, όπως είναι τα αρτοπαρασκευάσματα και τα ζυμαρικά. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά τρόφιμα χωρίς γλουτένη, συμπεριλαμβανομένων και υδατανθράκων, που μπορεί να μην περιέχουν γλουτένη είναι όμως πλούσια σε λίπη. Ενώ κάποιο προϊόν μπορεί να μην περιέχει γλουτένη μπορεί να έχει πολλαπλή θερμιδική αξία από ένα αντίστοιχο προϊόν γλουτένης.

Τροφές ΧΩΡΙΣ γλουτένη:
• Φασόλια, σπόροι, ξηροί καρποί ωμοί (στη φυσική και μη επεξεργασμένη μορφή τους).
• Φρέσκα αυγά.
• Φρέσκα κρέατα, ψάρια και πουλερικά.
• Φρούτα και λαχανικά (π.χ. αβοκάντο)
• Γάλα και γαλακτοκομικά.
• Δημητριακά: ψωμί, φρυγανιές, κράκερ κ.α. παρασκευασμένα από ελεύθερα γλουτένης άλευρα (καλαμποκάλευρο, ρυζάλευρο, πατατάλευρο, αλεύρι από σόγια)
• Πατάτες, γλυκοπατάτες, ρύζι, καλαμπόκι.
• Όσπρια
• Σούπες, αφεψήματα, ζάχαρη, μέλι, καρύδα, αλάτι, πιπέρι, κανέλα, μπαχαρικά, καρυκεύματα, μυρωδικά, ελιές, ξίδι από σταφύλι, σόδα, μουστάρδα, σάλτσα από ντομάτα.

Δείτε και Νηστεία: Διαφορετικές πηγές πρωτεΐνης