Εποχή της γρίπης; Προστατευτείτε!

Η εποχή των ιώσεων, της γρίπης αλλά και των απλών κρυολογημάτων είναι πλέον εδώ. Δεν χρειάζεται όμως να μας τρομάζει! Μπορούμε να προστατεύσουμε τον οργανισμό μας! Ας δούμε πώς:

1. Τα αντιοξειδωτικά, οι φίλοι μας: Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες διακόπτουν την κανονική λειτουργία των κυττάρων μας. Τα αντιοξειδωτικά τα βρίσκουμε εύκολα, σε σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά, μούρα και βατόμουρα, γλυκοπατάτες, εσπεριδοειδή, πιπεριές, λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες και ο σολομός, τη μαύρη (άνω του 70% κακάο) σοκολάτα αλλά και το πράσινο τσάι. Το μπόνους; Βοηθούν και στην καλύτερη διατήρηση του δέρματος!

2. Ενυδατωθείτε! Ίσως το σημαντικότερο βήμα για έναν υγιή οργανισμό. Εκτός του ότι βοηθά στην σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων, φανταστείτε το νερό ως το μέσο από όπου φεύγουν όλες οι τοξίνες του οργανισμού προς τα έξω! Όταν λοιπόν νιώθετε πεσμένη την ενέργειά σας, δεν είναι ανάγκη να πιείτε άλλη μια κούπα καφέ αλλά να ενυδατωθείτε σωστά! Εκτός από το νερό, δοκιμάστε το τσάι, τα αφεψήματα, και το νερό με φρούτα!

3. Γυμναστείτε, αλλά μην το παρακάνετε: Η ελαφριά αλλά συχνή άσκηση είναι η ιδανική. Μην κουράζετε τον οργανισμό σας περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται. Μια μέτριας ένταση προπόνηση 3-4 φορές την εβδομάδα είναι υπεραρκετή για τη διατήρηση της φυσικής σας κατάστασης αλλά και για την τόνωση του ανοσοποιητικού σας.

4. Πικάντικη διατροφή: Προσθέστε στη διατροφή σας μπαχαρικά και μυρωδικά, όπως η κανέλα, το τούμερικ, το τζίντζερ, τον κόλιανδρο και το πιπέρι που ενεργοποιούν και τον μεταβολισμό σας και ενισχύουν και το ανοσοποιητικό.

5. Θρέψτε το έντερό σας: Ξέρατε πως το 70-80% των λειτουργιών του ανοσοποιητικού μας ενυπάρχουν στο έντερό μας; Βοηθήστε το λοιπόν με καλά βακτήρια, δηλαδή προβιοτικά, με συχνή κατανάλωση από γιαούρτι, κεφίρ, ξινόγαλα, κομπούχα ή ανάλογο συμπλήρωμα διατροφής.

6. Αποφύγετε τη ζάχαρη: Μπορεί με το κρύο να σας πιάνει να θέλετε να τσιμπολογάτε γλυκά , ωστόσο η ζάχαρη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, δεν βοηθούν σε τίποτα τον οργανισμό ενώ ενισχύουν την ανάπτυξη φλεγμονών.

7. Ξεκουραστείτε: Ο ύπνος και τα συχνά διαλείμματα προς μείωση του άγχους είναι σημαντικά καθώς δίνουν την ευκαιρία στον οργανισμό να αναζωογονηθεί και να αντιμετωπίσει τις διάφορες λοιμώξεις.