Λαιμαργία ή ανάγκη;

Το σώμα μας είναι σοφό. Αν το ακούγαμε σωστά, παρατηρούσαμε τις ανάγκες του και αναγνωρίζαμε τα συμπτώματα που μας δίνει, θα μπορούσαμε να έχουμε μια πιο υγιή καθημερινότητα. Η διατροφή είναι ίσως ο πιο δύσκολος τομέας, καθώς η σύγχρονη ζωή μας φέρνει μπροστά σε πολλούς πειρασμούς που στην πραγματικότητα δεν έχουμε ανάγκη, όμως η δύναμη ενός γλυκού συνήθως υπερτερεί. Τί χρειαζόμαστε λοιπόν πραγματικά όταν λαχταράμε κάτι και πώς θα οφελήσουμε το σώμα μας;

1. Απότομη πείνα: Μπορεί να μας πιάσει οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας και να θέλουμε να φάμε ό,τι βρίσκεται μπροστά μας. Σημαίνει ότι δεν τρώμε τα γεύματά μας σε σωστούς χρόνους, και θα πρέπει να τρώμε πιο συχνά υγιεινά σνακ, ώστε να μη φτάνουμε στο σημείο αυτό. Επίσης, αποτελεί και ένδειξη αφυδάτωσης, οπότε πριν από οποιαδήποτε γρήγορη επιλογή, πιείτε ένα μεγάλο ποτήρι νερό!

2. Ανάγκη για γλυκό: Συνήθως είναι ένδειξη κούρασης ή και άγχους. Αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι ένας καλός ύπνος, αλλά αν αυτό δεν είναι εφικτό (έχουμε και δουλειά!) φροντίστε να φάτε κάτι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, όπως στραυδοειδή φυλλώδη λαχανικά (μπρόκολο, λάχανο, λαχανίδα) ή όσπρια (φασόλια) ή κόκκινα φρούτα.

3. Ανάγκη για ψωμί/αρτήματα και ζυμαρικά: Μάλλον δεν καταναλώνετε αρκετές φυτικές ίνες που απελευθερώνουν σταδιακά την ενέργεια στον οργανισμό, οπότε το σώμα σας ψάχνει κάτι που θα το χορτάσει και θα το ενεργοποιήσει. Προτιμήστε κάτι σε όσπρια όπως οι φακές, τα φασόλια και ο αρακάς ή δημητριακά όπως η βρώμη. Ακόμη λαχανικά όπως το σπανάκι και η λαχανίδα, θα σας βοηθήσουν σε αυτή την περίπτωση.

4. Ανάγκη για λιπαρό γεύμα ή ανθρακούχα αναψυκτικά : Συχνά νιώθουμε την ανάγκη να φάμε κάτι πρόχειρο, γρήγορο και λιπαρό μαζί με ένα μεγάλο αναψυκτικό, ειδικά μετά από μια μεγάλη κουραστική ημέρα. Εδώ και πάλι η ενυδάτωση και ο ύπνος παίζουν σημαντικό ρόλο, αλλά κάτι πλούσιο σε ασβέστιο είναι αυτό που μπορεί να μας λείπει. Τροφές όπως το γιαούρτι, το ταχίνι, ή μια σαλάτα με σπόρους, αμύγδαλα, σπανάκι λαχανίδα και πορτοκάλι θα μας κάνουν να νιώσουμε καλύτερα ενώ ταυτόχρονα θα μας δώσουν καλά λιπαρά που θα μειώσουν την ανάγκη μας για «κακά».

5. Ανάγκη για αλμυρό: Δεδομένου πως δεν έχετε μόλις φάει γλυκό και θέλτε κάτι «να σας αλλάξει τη γεύση», η ανάγκη για αλμυρά σνακ όπως τα πατατάκια ή τα κρακεράκια, είναι συχνά ένδειξη αφυδάτωσης ή έλειψης χλωριδίου. Φάτε φρούτα και λαχανικά με πλούσια περιεκτικότητα σε νερό, όπως οι τομάτες, το μαρούλι, το σέλερυ και ικανοποιήστε την ανάγκη για αλμυρό τρώγοντας λίγες ελιές.

6. Ανάγκη για καφέ: Όχι δεν είναι μόνο ένδειξη ανάγκης για ύπνο και ξεκούραση. Επίσης, μπορεί ο καφές να έχει πολλά αντιοξειδωτικά, αλλά η περίσσια κατανάλωσή του, δεν μας οφελεί. Όταν ζητάμε καφέ, μπορεί να έχουμε έλλειψη σε φώσφορο, θείο ή σίδηρο, οπότε αντί να πιούμε άλλο ένα εσπρέσσο, θα νιώσουμε καλύτερα εάν φάμε λίγους ξηρούς καρπούς, ή μαύρα φρούτα (μούρα, κεράσια), ή όσπρια αλλά και σαλάτες που να περιέχουν φρέσκο σκόρδο ή κρεμμύδι.

Δείτε και 8 τρόποι να πίνουμε περισσότερο νερό