Νηστεία: Διαφορετικές πηγές πρωτεΐνης

Με την Καθαρά Δευτέρα να πλησιάζει, πολλοί σκεφτόμαστε την περίοδο της νηστείας που ακολουθεί. Είτε επιλέξετε να την τηρήσετε φέτος είτε όχι, εδώ θα βρείτε μερικές ιδέες για εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, αφού με αφορμή την εποχή, όλοι ψάχνουμε τρόπους να φάμε πιο υγιεινά μειώνοντας την κατανάλωση κρέατος και ζωικών προϊόντων!

– Βρώμη: Με 26 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κούπα/μερίδα, σίγουρα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των θρεπτικών δημητριακών. Φτιάξτε χυλό βρώμης για το πρωϊνό σας, χρησιμοποιήστε την αντί απλού αλευριού σε ζύμες, μπισκότα και τηγανίτες!

– Κινόα: Άλλο ένα θρεπτικό δημητριακό, με 25 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κούπα/μερίδα! Μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε αντί ρυζιού σε πιάτα όπως το ριζότο ή η παέγια, αλλά και σε σαλάτες αντί για κους κους!

– Φακές: Ένα όσπριο με πολλές φυτικές ίνες, θρεπτικά στοιχεία και 18 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κούπα! Εκτός από σούπα, απολαύστε τις σε σαλάτες με πιπεριές Φλωρίνης και μαϊντανό, ως πουρέ για άλειμμα του ψωμιού αλλά και αλεσμένη ως βάση για χορτοφαγικά μπέργκερ!

– Ρεβίθια: Επίσης εκπληκτική πηγή πρωτεϊνών, με 15 γραμμάρια ανά κούπα, και πολύ χορταστικά, τα ρεβίθια για να τα προετοιμάσετε μην ξεχνάτε να τα αφήνετε από το προηγούμενο βράδυ σε νερό με λίγο ξύδι. Απολαύστε τα σε σούπες, χωριάτικες σαλάτες, αλλά και ως χούμους για ντιπ λαχανικών και άλειμμα ψωμιού.

Σπόροι (Κολοκυθόσπορος, Σουσάμι, Ηλιόσπορος, Λιναρόσπορος κ.α.): Πηγές πολλών καλών λιπαρών και πρωτεΐνης (περίπου 20 γραμμάρια ανά κούπα) οι σπόροι είναι πολύ καλή προσθήκη σε κάθε γεύμα, μαζί με τα δημητριακά σας, με τη σαλάτα και σε smoothies!

Φυλλώδη λαχανικά (Σπανάκι, μπρόκολο, λαχανίδα κ.α.): Με περίπου 5 γραμμάρια ανά κούπα (η μερίδα είναι περίπου 3 κούπες), πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι μια ομάδα τροφών που πρέπει να έχουμε καθημερινά στη διατροφή μας ειδικά όταν νηστεύουμε! Απολαύστε τα σοταρισμένα, βραστά, σε σαλάτες, σε smoothies, μαζί με ζυμαρικά αλλά και με ρύζι!

Δείτε κι άλλα άρθρα για τη διατροφή σας: Πώς χάνουμε κιλά χωρίς δίαιτα;