Πονοκέφαλοι και ημικρανίες

Πονοκέφαλοι και ημικρανίες: Εσύ πώς τους αντιμετωπίζεις;

Μπορεί να σου χαλάσει όλη τη διάθεση ή ακόμη και τη μέρα σου. Ο πονοκέφαλος και οι ημικρανίες είναι κάτι που πολλοί αντιμετωπίζουν, ενώ έρευνες δείχνουν πως εμφανίζονται συχνότερα στις γυναίκες.

Οι λόγοι που τους προκαλούν είναι ποικίλοί, με πιο συνήθεις, την αφυδάτωση, την κούραση των ματιών από πολύωρη δουλειά σε οθόνη υπολογιστή, την πείνα (κι ας μην έχουμε έντονη αίσθηση πείνας στο στομάχι), την έλλειψη μαγνησίου στον οργανισμό,  την έλλειψη ύπνου, τις ορμονικές διαταραχές (για παράδειγμα κατά την ωορρηξία, το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο ή την περίοδο) αλλά και κάποια πρόσθετα τροφίμων, όπως η ασπαρτάμη και το MSG.

Η αντιμετώπισή τους βέβαια είναι δύσκολη υπόθεση για πολλούς. Ακόμη κι αν επιλέξουμε κάποιο αναλγητικό δεν είναι πάντα σίγουρη η αποτελεσματικότητά του στον έντονο πονοκέφαλο. Η ιδανική βέβαια αντιμετώπιση, θα ήταν να λειτουργήσουμε προληπτικά, δηλαδή ακολουθώντας ισορροπημένη διατροφή, διατηρώντας τον οργανισμό μας ενυδατωμένο και γυμναζόμενοι συχνά, ενώ λαμβάνουμε τις απαραίτητες ώρες ύπνου και προσπαθούμε να μειώσουμε το άγχος στη ζωή μας. Όπως, όμως καταλαβαίνετε, αυτά αποτελούν ακριβώς ιδανικές συνθήκες, καθώς η καθημερινότητα συχνά μας βγάζει εκτός των προσωπικών μας στόχων για την υγεία μας!

Τί άλλο μπορούμε λοιπόν να κάνουμε πριν πάρουμε άλλο ένα αναλγητικό;

Αρχικά, θα πρέπει να πιούμε αρκετό νερό. Αφού πιούμε 1-2 γεμάτα ποτήρια νερό ίσως νιώσουμε ήδη λίγο καλύτερα. Αν είστε άνθρωπος που δεν μπορεί να πιει πολύ νερό άμεσα, πιείτε ένα ζεστό τσάι ή αφέψημα. Το ζεστό θα ηρεμήσει και το νευρικό σας σύστημα, δίνοντάς σας μια μικρή ανακούφιση. Αν δε, το κεφάλι σας πονάει σε σημείο που σας φέρνει ναυτία, προτιμήστε κάποιο τσάι με λεμόνι και τζίντζερ, που θα ηρεμήσουν και το στομάχι σας. Καλό θα ήταν επίσης να φάτε κάτι όπως ένα φρούτο, ένα smoothie ή μια σαλάτα. Προτιμήστε κάτι ελαφρύ αλλά θρεπτικό, που θα δώσει την ευκαιρία στον οργανισμό να αναπληρώσει τις ελλείψεις του, ιδιαίτερα σε μαγνήσιο, με τροφές όπως: μπανάνα, αβοκάντο, σπανάκι, γιαούρτι, μαύρη σοκολάτα και κολοκυθόσπορους.

Αν ο πονοκέφαλος συνεχίζει να είναι ισχυρός σε αυτό το σημείο, καλό θα ήταν να δώσετε στον εαυτό σας ένα διάλειμμα και να κοιμηθείτε. Ένα καλός ύπνος, είναι το καλύτερο φάρμακο για το σώμα! Αν βέβαια, είναι ακόμη μεσημέρι και είστε στο γραφείο, το να φύγετε για να πάτε σπίτι να ξεκουραστείτε δεν είναι πάντα εφικτό. Αυτό που μπορείτε να κάνετε, είναι να καθίσετε για λίγο ήρεμα ακουμπώντας τα χέρια σας πάνω στο γραφείο και το κεφάλι πάνω στα χέρια σας. Η πίεση στην μέση του μετώπου θα βοηθήσει, ενώ η σκυμμένη στάση θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος το κεφάλι. Κάτι ακόμη που μπορεί να ωφελήσει από την άλλη, είναι αντιστρόφως, να βγείτε έξω για να περπατήσετε σε φρέσκο αέρα, ξεφεύγοντας έτσι όχι μόνο από το κλειστό κλιματιζόμενο και τεχνητά φωτισμένο χώρο, αλλά και από το στρεσσογόνο περιβάλλον που μπορεί και να είναι η αιτία του πονοκεφάλου.

Τέλος, εάν είστε σπίτι και πριν κοιμηθείτε, σύμφωνα με την προηγούμενη πρόταση, θα ήταν καλό να κάνετε ένα ζεστό ντουζ, ή ακόμη καλύτερα, να γεμίσετε την μπανιέρα και να χαλαρώσετε για λίγο σε αυτήν. Μπορείτε ακόμη να προσθέτετε άλατα Epsom (θειϊκό μαγνήσιο) στην μπανιέρα, τα οποία θα βοηθήσουν στην χαλάρωση των σφιγμένων μυών για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα!

Δείτε και Μα γιατί νιώθω συνέχεια κουρασμένη;