Πώς να φτιάξετε το τέλειο porridge

Αν έχετε λίγο χρόνο το πρωί, το porridge, δηλαδή ο χυλός βρώμης, αποτελεί μια εκπληκτική επιλογή πρωινού! Ίσως είναι κάπως υποτιμημένος , καθώς θεωρείται κάτι πολύ άνοστο, ωστόσο, με την σωστή προετοιμασία, και τα κατάλληλα επιπλέον υλικά γίνεται πεντανόστιμος και κατάλληλος για μωρά, παιδιά και φυσικά… εμάς!

Το porridge μπορεί να φτιαχτεί με πολλά δημητριακά εκτός από βρώμη, όπως για παράδειγμα το κεχρί, το κριθάρι, η κινόα, το σιτάρι και άλλα δημητριακά, οπότε μπορείτε να κάνετε τις δικές σας επιλογές αλλά και συνδυασμούς. Παραδοσιακά, φτιάχνεται με ολόκληρες νιφάδες βρώμης προ επεξεργασίας, καθώς η βρώμη σε συνδυασμό με το νερό, αποκτά μια κρεμώδη υφή, ενώ παράλληλα έχει εκπληκτικά οφέλη, καθώς περιέχει πολλή πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και βιταμίνες, που την καθιστά ιδανική για το ξεκίνημα της ημέρας. Ο χυλός μπορεί να φτιαχτεί με νερό, γάλα, κρέμα γάλακτος και φυτικά υποκατάστατα γάλακτος, όπως γάλα σόγιας, αμυγδάλου, ρυζιού, καρύδας κ.α. Ωστόσο είναι προφανώς πιο υγιεινός, αν χρησιμοποιήσουμε νερό ή γάλατα χαμηλών λιπαρών και θερμίδων.

Για την προετοιμασία του χρησιμοποιήστε 1 μέρος βρώμης προς 3 μέρη νερού/γάλακτος και προσθέστε τα σε ένα μικρό κατσαρολάκι. Αφήστε το να πάρει μία βράση, και μετά χαμηλώστε το μάτι/φωτιά. Προσθέστε μια μικρή πρέζα αλάτι. Θυμηθείτε να ανακατεύετε συχνά το μείγμα, κατά προτίμηση με ξύλινο κουτάλι, ώστε να μην κολλήσει αλλά και να αποκτήσει αυτή την υπέροχη κρεμώδη υφή! Κρατήστε το στη χαμηλή φωτιά ανακατεύοντας συχνά για περίπου 15 λεπτά ή μέχρι να δέσει ο χυλός.

Και τώρα πειραματιστείτε! Μπορείτε κάνετε πολλούς συνδυασμούς! Δείτε μερικούς που προτείνουμε εδώ ή ανακαλύψτε δικούς σας:

Porridge με:
-μέλι, κανέλα, καρύδια
-μαρμελάδα μούρων, σύκου ή φράουλας
-μέλι και ταχίνι
-νιφάδες καρύδας και ξηρούς καρπούς
-φρούτα του δάσους (φρέσκα, αποξηραμένα ή και κατεψυγμένα)
-μπανάνα και φυστικοβούτυρο