Ζάχαρη και παιδί

Η ζάχαρη βρίσκεται αρκετά στο στόχαστρο των διατροφολόγων τον τελευταίο καιρό και όχι τυχαία, καθώς εκτός από τις υψηλές θερμίδες και την κατ’ επέκταση αύξηση βάρους, επιφέρει δυσλειτουργίες και σε διάφορα όργανα του σώματος, όπως το πάγκρεας και το συκώτι. Είναι σημαντικό, από μικρή ηλικία να μην καταναλώνεται πάνω από τα καθημερινά συνιστώμενα επίπεδα. Εκτός από τα προβλήματα υγείας που είναι πιθανό να προκαλέσει στην μετέπειτα ζωή του παιδιού, η ζάχαρη λειτουργεί ως εθιστική ουσία, οπότε η σωστές συνήθειες ως προς την κατανάλωσή πρέπει να τεθούν από νωρίς!

Πρέπει βέβαια να πούμε, πως δεν είναι όλες οι ζάχαρες «κακές». Για παράδειγμα, τα φυσικά σάκχαρα που περιέχουν τα φρούτα, κάθε άλλο παρά πρόβλημα αποτελούν. Μια κουταλιά φυσικό μέλι με το πρωινό μας, επίσης! Το θέμα έγκειται, όταν καταναλώνουμε τροφές με πρόσθετη επεξεργασμένη ζάχαρη, ειδικά τυποποιημένα προϊόντα και κυρίως αναψυκτικά χωρίς άλλη διατροφική αξία.

Ας σημειώσουμε επίσης, πως η ζάχαρη συχνά «μεταμφιέζεται» στον κατάλογο με τα συστατικά. Συνήθως εμφανίζεται ως σιρόπι γλυκόζης, λακτόζης, καλαμποκιού, μαλτόζη, δεξτρίνη, αιθυλική μαλτόζη, μαλτοδεξτρίνη, φρουκτόζη, συμπυκνωμένος χυμός φρούτων κ.α.

Φυσικά, δεν μπορούμε να αποφύγουμε την επεξεργασμένη ζάχαρη πλήρως, και δεν είναι και απαραίτητο. Ωστόσο, η αποφυγή των τυποποιημένων γευμάτων και αναψυκτικών είναι μία αρχή. Ελέγξτε και τα δημητριακά πρωινού και βρείτε κι άλλες εναλλακτικές όπως βρώμη ή άλλα ακατέργαστα δημητριακά. Άλλα φαινομενικά αθώα γεύματα είναι το ψωμί του τοστ, οι μπάρες δημητριακών, τα επιδόρπια γιαουρτιού και οι συσκευασμένες φρουτόκρεμες. Προτιμήστε τα ενδιάμεσα γεύματα να αποτελούνται κυρίως από φρέσκα φρούτα, λαχανικά. Και φυσικά, δεν είναι ανάγκη να βγάλετε πλήρως τα γλυκά από τη ζωή του παιδιού σας, προτιμήστε όμως σπιτικές συνταγές, όπου εσείς θα ρυθμίζετε τα υλικά και τις ποσότητες της ζάχαρης. Τέλος δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε πιο υγιεινές επιλογές γλυκαντικών όπως η στέβια, το μέλι, το σιρόπι αγαύης κ.α.

Περισσότερες ιδέες παιδικής διατροφής: 18 εναλλακτικές για υγιεινά τοστάκια!