Καλοκαίρι και εγκυμοσύνη

Η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι σίγουρα από τις πιο όμορφες και θαυμαστές στη ζωή μιας γυναίκας. Συμβαίνουν δραστικές αλλαγές και στο σώμα αλλά και στην καθημερινότητά μας. Όταν όμως, αυτές οι αλλαγές συμβαίνουν τους καλοκαιρινούς μήνες, τότε τα πράγματα ίσως γίνονται δύσκολα, ιδιαιτέρως όταν μιλάμε για ένα τόσο ζεστό καλοκαίρι όσο το ελληνικό. Δείτε λοιπόν μερικές μικρές συμβουλές, που ίσως θα κάνουν το καλοκαίρι σας λίγο πιο άνετο, ώστε να απολαύσετε και την εποχή αλλά και την κύησή σας αυτούς τους μήνες.
1. Να είστε άνετες. Μην σας απασχολεί πλέον τόσο η καλοκαιρινή μόδα. Το δικαιούστε! Άλλωστε είστε υπέροχες, κι ας μη το πιστεύετε πολλές. Γι’αυτό φορέστε φαρδιά και άνετα ρούχα, από βαμβάκι ή λινό, όπως μακριά φορέματα, παντελόνες, χαλαρές μπλούζες και οτιδήποτε αφήνει το δέρμα σας να αναπνέει. Μην ξεχνάτε τα άνετα ανοιχτά παπούτσια. Ακόμη κι αν δεν είστε φαν αυτού του στυλ, καλό θα ήταν να επενδύσετε σε ανατομικά πέδιλα τα οποία θα σας προσφέρουν έξτρα υποστήριξη. Επίσης, θα μπορούσατε να αφαιρέστε τα πολλά κοσμήματα, καθώς τα μέλη σας μπορεί να είναι περισσότερο πρησμένα, λόγω ζέστης, και τα κοσμήματα να αποτελούν μια επιπλέον δυσφορία.
2. Βρείτε ένα τρόπο να δροσίζεστε. Ακόμη κι αν γενικά δεν προτιμάτε το κλιματισμό, καλό θα ήταν σε αυτή την περίοδο να μην αφήνετε τον εαυτό σας να ταλαιπωρείται, και να το ανοίγετε συχνότερα. Αν πάλι δεν έχετε, ή για οποιονδήποτε λόγο δεν θέλετε να το χρησιμοποιείτε πολύ συχνά, τα συχνά χλιαρά-κρύα ντους είναι οι φίλοι σας!
3. Πάγος! Γρανίτες, smoothies, χυμοί. Σας δροσίζουν και φυσικά σας ενυδατώνουν με τον πιο νόστιμο τρόπο! Μπορείτε να δείτε και εδώ μερικές ιδέες που είναι και απολύτως υγιεινές και χωρίς πολλή ζάχαρη, δεδομένης της υγιεινής διατροφής που θα πρέπει να διατηρείτε αυτή την περίοδο. Αποτελούν και αυτά έναν τρόπο να δροσίζεστε, και μάλιστα από μέσα προς τα έξω!
4. Ζητήστε βοήθεια. Μην πιέζεστε να τα κάνετε όλα μόνες σας. Ακόμη και πράγματα τα οποία ήταν ενταγμένα στην καθημερινότητά σας και τα κάνατε χωρίς να το σκέφτεστε, πλέον μπορεί να σας δυσκολεύουν. Μην διστάζετε να το παραδεχτείτε και φυσικά μην διστάζετε να ζητήσετε βοήθεια. Ο σύντροφός σας και το οικογενειακό και κοντινό σας περιβάλλον είναι εκεί για εσάς! Είτε πρόκειται για το πλύσιμο των ρούχων, είτε για τα ψώνια της εβδομάδας!
5. Ψαλίδισμα! Μπορεί να λατρεύετε τα μακριά μαλλιά σας αλλά αυτή τη περίοδο δεν χρειάζεστε και έξτρα δυσκολίες. Τα κοντά μαλλιά μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά και όσον αφορά τη ζέστη αλλά και την ευκολία στο λούσιμο και το στέγνωμα. Αν δεν μπορείτε με τίποτα να αποχαιρετίσετε την πλούσια κόμη σας, τότε οι πλεξούδες, οι αλογοουρές και φυσικά οι top-knot ανέμελοι κότσοι πρέπει να γίνουν φίλοι σας!
6. Μην ξεχνάτε την ενυδάτωση. Φυσικά αυτό το λέμε συνέχεια, αλλά ειδικά για μια εγκυμονούσα το καλοκαίρι, είναι ακόμη πιο σημαντικό. Έχετε αρκετά έτοιμα γεμάτα μπουκάλια νερό στο ψυγείο, και έχετε πάντα ένα παγούρι μαζί σας όπου κι αν πάτε.
7. Μειώστε την κατανάλωση αλατιού. Το αλάτι μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση των υγρών, και να αυξήσει το πρήξιμο. Και φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο στο αλάτι το οποίο προσθέτετε εσείς όταν μαγειρεύετε, αλλά κυρίως στην μεγάλη ποσότητα αλατιού σε έτοιμα και προσυσκευασμένα τρόφιμα. Προτιμήστε φρέσκες τροφές, που θα ωφελήσουν και εσάς και το μωρό σας.
8. Προστασία από τον ήλιο. Μην ξεχνάτε τη σημασία της! Και δεν αναφερόμαστε μόνο στη χρήση του αντηλιακού, αλλά και των καπέλων και μακριών μανικιών στα ρούχα (σε λεπτά και ανοιχτόχρωμα υφάσματα βέβαια), που θα αποτρέψουν την πιθανότητα ηλίασης.
9. Άνεση στον ύπνο. Ο ύπνος είναι κάπως πονεμένο κεφάλαιο για πολλές εγκυμονούσες όσο προχωρούν οι μήνες της κύησης, και όταν αυτό συνδυάζεται και με την καλοκαιρινή ζέστη τότε τα πράγματα φαίνονται ακόμη δυσκολότερα. Κάντε ό,τι σας είναι απαραίτητο για να καταφέρετε να κοιμάστε καλά! Φροντίστε ώστε το δωμάτιο να είναι δροσερό είτε με τη χρήση κλιματιστικού είτε ανεμιστήρα και κάντε και ένα χαλαρωτικό ντους πριν ξαπλώσετε. Επίσης, βεβαιωθείτε πως οι πιτζάμες αλλά και τα σεντόνια σας είναι από βαμβάκι ή λινό, και αρκετά άνετα. Κάτι το οποίο βοηθά πολύ, είναι τα μαξιλάρια σώματος (body pillow) καθώς υποστηρίζει τη στάση σας και τη μέση σας, κάνοντας την κατάσταση πολύ ευκολότερη.