Μα γιατί νιώθω συνέχεια κουρασμένη;

Σας έχει τύχει να γυρίζετε σπίτι μετά το γραφείο και να νιώθετε πτώμα; Φυσικά θα σκέφτεστε. Αλλά δεν είναι περίεργο, που ενώ καθόμαστε τόσες ώρες νιώθουμε έντονη σωματική κούραση εκτός από πνευματική; Ο καλός ύπνος είναι σημαντικός αλλά συχνά όχι αρκετός για να έχουμε ενέργεια όλη την ημέρα. Ας δούμε παρακάτω τους… συνήθεις υπόπτους που απορροφούν την ενέργειά μας και τι μπορούμε να κάνουμε για να την ξαναποκτήσουμε!

1. Η άνετη καρέκλα του γραφείου: Έχετε παρατηρήσει πως σας φαίνεται σαν άθλος το να σηκωθείτε από το γραφείο σας έστω και για να πάτε μέχρι την κουζίνα; Οι συνεχόμενες ώρες καθίσματος, ρίχνουν τους παλμούς και το οξυγόνο στο αίμα, με αποτέλεσμα την νύστα και την κούραση. Προσπαθήστε λοιπόν να κάνετε συχνά διαλείμματα κατά τα οποία θα σηκώνεστε και θα περπατάτε λίγο. Βγείτε έξω, αναπνεύστε φρέσκο αέρα και κάντε ένα γύρο το τετράγωνο!

2. Το γεμάτο γραφείο: Η πληθώρα των χαρτιών, φακέλων και σημειώσεων που σας θυμίζουν συνεχώς τα όλο και περισσότερα πράγματα που έχετε να κάνετε δεν βοηθάει, αντιθέτως σας προκαταβάλει. Καθαρίστε το γραφείο σας, οργανώστε τα υλικά σας και έχετε έξω μόνο ό,τι πρόκειται να κάνετε τη δεδομένη στιγμή. Κρατήστε στο κινητό σας ή στην ατζέντα σας μια λίστα με όσα πρέπει να κάνετε για να μην ξεχαστούν, και δουλέψτε με νέα οπτική!

3. Το πρωινό: Ξέρουμε πλέον για τη σημασία του πρωινού στην διατροφή μας, και πώς η απουσία του δεν βοηθά τον οργανισμό να ξυπνήσει και να έχει αρκετή ενέργεια να αντιμετωπίζει την ημέρα. Ξέρατε όμως ότι και το υπερβολικό και ακατάλληλο πρωινό μπορεί να έχει παρόμοια αποτελέσματα; Αποφύγετε λοιπόν τη ζάχαρη και τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες που θα σας ενεργοποιήσουν, αλλά μόνο για λίγο οδηγώντας τα επίπεδα σακχάρου και ενέργειας σε απότομη πτώση. Προτιμήστε αντιθέτως προϊόντα ολικής άλεσης, δημητριακά, λίγη πρωτεϊνη, όπως αυγά ή γαλακτοκομικά ή και ξηρούς καρπούς για τα καλά λιπαρά, μαζί με ένα φρούτο.

4. Αφυδάτωση: Πολλοί είμαστε αφυδατωμένοι χωρίς να το καταλαβαίνουμε, κάτι που αποτελεί την αιτία για τη νύστα, την κούραση και τους πονοκεφάλους που μας πιάνουν συχνά στη δουλειά. Λόγω χειμώνα, συχνά δεν νιώθουμε τη δίψα για νερό παρά όταν είμαστε ήδη πλήρως αφυδατωμένοι. Γι’αυτό έχετε μόνιμα στο γραφείο σας ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και πίνετε γουλιές καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας.

5. Στάση: Η καθιστή στάση δεν επιτρέπει αρκετό αέρα να ρέει στους πνεύμονές μας, καθώς δεν τους επιτρέπει να γεμίζουν όσο θα έπρεπε. Προσπαθήστε να κάθεστε με ίσια πλάτη, ανοίγοντας τα πλευρά σας και ρίχνοντας τους ώμους. Έτσι θα βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος και θα περνάει περισσότερο οξυγόνο προς τον εγκέφαλο!

6. Η ρουτίνα: Μπορεί η ρουτίνα να μας βοηθά για την διεκπεραίωση των υποχρεώσεών μας, δεν είναι ωστόσο το καλύτερο για τον εγκέφαλό μας. Αν η καθημερινότητά μας είναι πάντα δεδομένη και προκαθορισμένη, δεν εκκρίνονται συχνά οι ορμόνες που μας κάνουν να νιώθουμε καλά, όπως η ντοπαμίνη. Γι’αυτό προσπαθήστε να αλλάξετε λίγο τη ρουτίνα σας! Ακόμη και απλά πράγματα, όπως το να παραγγείλετε ένα εντελώς νέο φαγητό, το να βγείτε για καφέ με έναν νέο συνάδελφο μετά τη δουλειά, το να ξεκινήσετε μια νέα σειρά ή ένα καινούριο βιβλίο, είναι αρκετά για να βγάλουν το μυαλό σας από τη… βαρεμάρα!

Μήπως ήρθε η στιγμή να κάνουμε μερικές αλλαγές στις συνήθειές μας;