Εργασιακό στρες: υπάρχει αντιμετώπιση;

Περνάμε το μισό του χρόνου μας όσο είμαστε ξύπνιοι σε ένα περιβάλλον, όπου όλα πρέπει να γίνουν «άμεσα» και όλα χρειάζονται «λύσεις». Δεν είναι τυχαίο που οι περιπτώσεις εργασιακού στρες αυξάνονται όλο και περισσότερο σε βαθμό που να επηρεάζει και άλλους τομείς της ζωής μας και την υγεία μας.

Ας δούμε κάποιους τρόπους, που θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε και να εντάξουμε σταδιακά, και με κάποια προσπάθεια, στην καθημερινότητά μας, ώστε να αντιμετωπίσουμε το εργασιακό στρες, καθώς ως κάποιο βαθμό δεν μπορούμε να ξεφύγουμε εντελώς από αυτό, εάν τείνουμε να επηρεαζόμαστε.

- Εξασκείστε την προσοχή (mindfulness): Είναι δημοφιλής μέθοδος αντιμετώπισης του στρες και του άγχους, κατά την οποία φέρνουμε την προσοχή μας στο τώρα και στον εαυτό μας. Είναι μια στροφή προς τα μέσα, όπου παρατηρούμε και αφήνουμε τις ανησυχίες μας, αναγνωρίζοντας τι πραγματικά αισθανόμαστε. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για σε πηγές/βιβλία για διαλογισμό και διαχείριση προσοχής.

- Κάντε ένα βήμα πίσω: Βλέποντας τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας, σαν να συνέβαιναν σε κάποιον άλλο ή εκτυλίσσονταν σε μία ταινία, μπορεί να μας κάνει να αποστασιοποιηθούμε από αυτές και να τις βγάλουμε στο μυαλό μας.

- Δεχθείτε τις «περίεργες» σκέψεις: Μας συμβαίνει συχνά όταν είμαστε πιεσμένοι. Σκεφτόμαστε «τι θα συνέβαινε αν άρχιζα τώρα να φωνάζω;» «τι θα συνέβαινε αν σηκωνόμουν και πέταγα όλα τα πράγματα από το γραφείο μου;». Αυτές οι σκέψεις είναι φυσιολογικές και εμφανίζονται πότε πότε. Όποτε συμβαίνει, αποδεχθείτε τες περιγράψτε τες στον εαυτό σας ως περιέργεια, και μην επικεντρώνεστε σε αυτές, αλλά αφήστε το μυαλό σας να προχωρήσει σε κάτι άλλο.

- Θετικός εσωτερικός διάλογος: Συχνά είμαστε πιο αυστηροί με τον εαυτό μας, από όσο με άλλους. Γι’αυτό πρέπει να προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε πιο θετικά τον εαυτό μας αντί να τον πιέζουμε ή να τον μειώνουμε. Ακόμη κι αν μας φαίνεται στην αρχή παράξενο, το να λέμε «θα περάσει κι αυτό το αίσθημα» ή «όλα θα πάνε καλά», μπορεί να μας βοηθήσουν να ηρεμήσουμε τον εαυτό μας, και να ηρεμήσουμε.

- Αντιμετωπίστε τους φόβους σας: Το να αποφεύγουμε τους φόβους μας, συχνά τους κάνει να φαίνονται ακόμη ποιο τρομακτικοί. Αν κάποια σας πιάσει πανικός για κάτι, προσπαθήστε να επιστρέψετε σε αυτό την επόμενη ημέρα και δείτε πώς νιώθετε. Αφήστε τον φόβο να σας κυριέψει μέχρι να περάσει και να ηρεμήσει.

- Κάντε χρόνο για τις ανησυχίες σας: Κάποιες φορές οι ανησυχίες μας συσσωρεύονται στο βαθμό που νιώθουμε πως δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Εντοπίστε την αιτία που σας κάνει να ανησυχείτε, και δεχθείτε πως θα ασχοληθείτε μαζί της σε έναν άλλο χρόνο που εσείς θα θέσετε. Μπορεί μέχρι το τέλος της ημέρας, όταν επιστρέψετε σε αυτό, να δείτε ότι τελικά δεν ήταν κάτι τόσο σημαντικό ώστε να ανησυχείτε ή πως έχει λυθεί.

Αυτοί ήταν μερικοί μόνο τρόποι διαχείρισης του εργασιακού στρες. Εάν νιώθετε πως αντιμετωπίζετε περισσότερη πίεση από όση μπορείτε να διαχειριστείτε, ίσως ήρθε η στιγμή να αναθεωρήσετε τον χώρο εργασίας σας και τις προτεραιότητές σας!

Πνευματικά δικαιώματα 2022 © ADELCO. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Σχεδιασμός & Υλοποίηση: ClickMedia